جشنواره-جایزه-برتر-رسانه‌ای-سال-۱۴۰۲-در-کابل-برگزار-شد 

مسوولان اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان در جشنواره جایزه برتر رسانه‌‌ای سال ۱۴۰۲ می‌گویند که رسانه‌ها در کشور به‌ سوی مسلکی شدن در حرکت اند. 

به گزارش افغان نیوز؛ حجت‌الله مجددی، رییس اتحادیه ژورنالیستان کشور روز (دوشنبه، ۷ حوت) در جشنواره جایزه برتر رسانه‌ای سال ۱۴۰۲ گفت که همواره از سوی نظام‌ها یک نگاه منتقدانه نسبت به رسانه‌ها در کشور وجود داشته اما؛ در حال حاضر رسانه‌ها در افغانستان به‌سوی مسلکی شدن در حرکت اند. 
آقای مجددی افزود که جوایز به رسانه‌ها بر اساس معیارهای مسلکی خبرنگاری در نظر گرفته شده و در این جشنواره نزدیک به ۳۵۰ نفر از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای با ارسال نمونه‌های کاری شان از کابل و ولایت‌های کشور به رقابت پرداخته که از سوی داوران تمام نمونه‌های کاری ارسال شده را به سطح هر زون  بررسی کرده و بهترین های رسانه‌ای را در کابل و ولایات بر اساس معیار‌های از قبل تعیین شده انتخاب شدند. 
او بیان داشت که در این برنامه رقابتی ۲۱ تن از خبرنگاران و گویندگان از کابل و زون‌های هشت گانه کشور انتخاب شده که ۵ تن آنان زنان هستند و بهترین‌های رسانه‌ای کشور مورد تقدیر و تشویق مادی و معنوی قرار گرفتند. 
عبدالقیوم ویار، رییس کمیته مصوونیت خبرنگاران در این مراسم گفت که در دوونیم سال گذشته خبرنگاران بدون دلیل مشخص بازداشت شده و مورد لت‌وکوب قرار گرفته است. 
آقای ویار افزود که اگر دلیل بازداشت های خودسرانه خبرنگاران که هم مشخص باشد باید نیروهای امنیتی از طریق کمیسیون و وزارت اطلاعات و فرهنگ هماهنگی شود. 
مجیب‌الرحمان بهیر، مسوول تلویزیون آریانانیوز در مراسم گفت که با گذشت بیش از دو سال از حاکمیت دوباره ا.ا قانون دست‌رسی به اطلاعات تا اکنون توشیح نشده و کار رسانه‌ی را در کشور با کندی مواجه ساخته است. 
آقای بهیر تاکید کرد که در صورت تخطی خبرنگاران، کمیسیون تخطی رسانه‌ها باید به آن رسیدگی کند نه دیگر ارگان‌ها. 
نعیم‌الحق حقانی، رییس مرکز رسانه‌های حکومت در این مراسم گفت که پشتیبانی از رسانه‌هاهای آزاد کشور در اولویت کاری امارت اسلامی قرار دارد. 
آقای حقانی افزود که قرار است کمیسیونی در آیند‌ه‌های نزدیک به‌منظور زمنیه‌سازی برگشت خبرنگاران به کشور، ایجاد شود تا خبرنگاران بیرون از کشور در افغانستان دعوت شود. 
عبدالواحد آرین، رییس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در این مراسم گفت که برخی مشکلات در عرصه اطلاع رسانی وجود داشت و تا اندازه‌ای این مشکلات حل شده اما؛ برخی مشکلات تاهنوز پابرجا است و این وزارت در تلاش است تا این مشکلات را حل نماید. 
مسوولان اتحادیه ژورنالیستان افغانستان در این مراسم می‌گویند که این اتحادیه مدافع حقوق خبرنگاران و آزادی بیان در کشور است و برگزاری چنین برنامه‌ها خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای را تشویق می‌کند تا صدای واقعی مردم و جامعه باشند.
 

جشنواره جایزه برتر رسانه‌ای سال ۱۴۰۲ در کابل برگزار شد 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد